مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-04-26پزشكي

پیش بینی تولید انبوه واکسن ایرانی کووید 19 تا اوایل تیرماه


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیش بینی تولید انبوه واکسن ایرانی کووید 19 تا اوایل تیرماه خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیش بینی تولید انبوه واکسن ایرانی کووید 19 تا اوایل تیرماه خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری در حاشیه بازدید از مرکز 16 ساعته بجنورد در جمع خبرنگاران در ارتباط با جدیدترین خبر واکسن های ایرانی در حال تولید گفت: چند واکسن ایرانی و چند شرکت ایرانی در حال کار کردن برای تولید واکسن کووید 19 هستند که دو واسکن وارد کارآزمایی بالینی سه شده اند که یکی واکسن برکت و یکی واکسن پاستور که مشترک با کوبا است.

وی افزود: واسکن مشترک با کوبا در هفت و یا هشت استان به طور پایلوت در سامانه ها ثبت نام شده و کار خود را شروع می کند و واکسن برکت نیز به همین شکل است.

وی ادامه داد: در کارآزمایی بالینی فراخوان داده می شود و یک سری از افراد می آیند و در آن مدت اگر همه مراحل به خوبی پیش رود، مستندات به سازمان غذا و دارو ارسال می شود و باید مورد تایید قرار گیرد.

وی تاکیدکرد: دست اندرکاران تولید واکسن پیش بینی کرده اند که اگر در پروسه کارآزمایی بالینی اشکالی پیش نیاید و تمامی کارها به خوبی پیش رود، واکسن در اواخر خرداد ماه و یا اوایل تیرماه به نتیجه برسد و در تیرماه نیز تولید انبوه آن انجام ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید انبوه واکسن ایرانی کووید 19 تا اوایل تیرماه

پیش بینی تولید انبوه واکسن ایرانی کووید 19 تا اوایل تیرماه