مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-04-26اقتصادي

کدام همسایه مشتری اصلی کالاهای ایرانی است؟


سال1399 با همزمانی تحریم های امریکا و شیوع ویروس کرونا، یکی از عجیب ترین و سخت ترین سال هایی بود که در طول دهه های گذشته بر تجارت ایران گذشته است.

- سال1399 با همزمانی تحریم های امریکا و شیوع ویروس کرونا، یکی از عجیب ترین و سخت ترین سال هایی بود که در طول دهه های گذشته بر تجارت ایران گذشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در شرایطی که ایران با استفاده از تجربه صادرات غیرنفتی در دو سال ابتدایی تحریم های ترامپ، به دنبال افزایش فعالیت های تجاری در سال 1399، شیوع ناگهانی ویروس کرونا در ایران و تمامی نقاط جهان، این برنامه بر هم ریخت و با محدودیت هایی که دولت ها در مسیر تردد و مرزهایشان قرار دادند، بخش مهمی از تجارت خارجی در ماه های ابتدایی سال قبل یا متوقف شد یا به کندی پیش رفت.

هرچند در ماه های بعد جهان تلاش کرد اقتصاد را همزمان با کرونا ادامه دهد و تحت تاثیر همین تغییر رویه بخشی از فعالیت ها از سرگرفته شد اما در نهایت، میانگین آمار تجارت جهانی افت قابل توجهی را به ثبت رساند و در این میان آمار ایران نیز مستثنی نبود.

در کنار کرونا، تداوم تحریم ها نیز باعث شد شرایط برای تجارت خارجی ایران دشوارتر شود زیرا تحت تاثیر این ویروس، سفرهای هیئت های تجاری نیز به حداقل رسید و به همین دلیل بازاریابی سنتی تاجران ایرانی و البته جابجایی ارز با دور زدن تحریم ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام همسایه مشتری اصلی کالاهای ایرانی است؟

کدام همسایه مشتری اصلی کالاهای ایرانی است؟