مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-04-26سياسي

اخبار ساختگی آنلاین دموکراسی را در کشورها تهدید می کند


بررسی پژوهشگاه فضای مجازی نشان می دهد که ظهور شبکه های اجتماعی و انتشار اخبار ساختگی آنلاین به معضلی جدی برای دموکراسی در همه کشورها تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، تأثیر بر رأی دهندگان و منحرف کردن مسیر سیاسی کشورها با استفاده از فناوری هایی همچون دیپ فیک و تاکتیک های روانشناختی همچون بمباران خبری منجر به افزایش منازعات اجتماعی و کاهش اعتماد عمومی به نهاد حاکمیت شده است.

انتشار اخبار ساختگی آنلاین یا disinformation یک معضل جدی برای دموکراسی های سراسر جهان است؛ اما ما باید نگران این باشیم که چگونه اخبار جعلی باعث فروپاشی نظام سیاسی و تخریب دموکراسی در کشورهای درحال توسعه می شود.

از زمان ظهور شبکه های اجتماعی شاهد آن بوده ایم که این فرآیند سازمان یافته چگونه گفتمان سیاسی کشورها را منحرف کرده و بر تصمیم رأی دهندگان اثر گذاشته است.

پیشرفت فناوری های گمراه کننده همانند جعل عمیق و تاکتیک های روان شناختی نظیر بمباران اطلاعاتی کاربر را با اختلال اثر تقدم غیرمنطقی مواجه می کند.

در چنین شرایطی فرد به اطلاعاتی که پیش تر و بیش تر با آن مواجه شده است اتکا می کند و این منجر به افزایش پتانسیل منازعات اجتماعی و کاهش اعتماد عمومی به نهاد حاکمیت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخبار ساختگی آنلاین دموکراسی را در کشورها تهدید می کند

اخبار ساختگی آنلاین دموکراسی را در کشورها تهدید می کند