مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 17:352021-04-26سياسي

سیر و سلوک سعدی در بستر اجتماع/حکایت های گلستان حاصل تجربه سعدی


ششمین شب از سلسله نشست های هفت شب بر خوان سعدی امشب برگزار شد و عرفان سعدی و سیر و سلوک آن، داستان های گلستان و حکایت نویسی سعدی مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، از هفت برنامه ای که مرکز سعدی شناسی با عنوان هفت شب بر خوان سعدی به مناسبت یادروز شیخ اجل سعدی شیرازی تدوین کرده بود، پنج برنامه طی شد و امشب، ششم اردیبهشت، به خوان ششم رسیدیم و سه نفر از فرهیختگان و ادیبان سعدی پژوه بر خوان سعدی نشسته و از ویژگی های هنری، رفتاری و اعتقادی او گفتند.

نخستین سخنران، استاد جعفر شجاع کیهانی سخنانی با عنوان سعدی و داستانک را بیان کرد و سپس حمید امجد سعدی؛ زمان و زبان را عنوان سخن خود قرار داد و در ادامه مرتضی جعفری، برنامه شب ششم را با سخنانی با عنوان جهان شناسی عرفانی در جهان عاشقانه سعدی به پایان برد تا شب بعد به آخرین منزلگاه یادروز سعدی برسیم.

سعدی حکایت نویسی خلاق است جعفر شجاع کیهانی به عنوان نخستین سخنران شب ششم به بررسی حکایات سعدی و نقش او به عنوان پدیدآورنده داستانک فارسی پرداخت و گفت: طرز نگاه سعدی به جهان و تلقی او از زیبایی و زشتی حوادث و آلاتی که او از زندگی ترسیم کرده، شخصیتی از سعدی به دست می دهد که می توان او را با دیدگاه فردگرایانه و انسان گرایی اش حکایت نویسی خلاق دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر و سلوک سعدی در بستر اجتماع/حکایت های گلستان حاصل تجربه سعدی

سیر و سلوک سعدی در بستر اجتماع/حکایت های گلستان حاصل تجربه سعدی