مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-04-26اقتصادي

کمبود 10 میلیون مترمکعبی آب در مخزن سد بارون ماکو


سد بارون یکی از سدهای مهم و استراتژیک شهرستان است ولی متاسفانه این سد با یک سوم ظرفیت ومخزن پر است.

- ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ماکو گفت: سد بارون یکی از سدهای مهم و استراتژیک شهرستان است ولی متاسفانه این سد با یک سوم ظرفیت ومخزن پر است.

محمدی ایروانلو شامگاه 6 اردیبهشت ماه در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با بیان اینکه تأکیدات مقامات کشوری با توجه به خشکسالی های یک دهه اخیر در بحث اولویت گذاری برای تامین آب شرب است، اظهار کرد: اولویت اول ما تامین آب شرب سالم مردم است و تامین سایر منابع مصرفی در اولویت دوم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آب شرب شهرستان های ماکو، شوط و شهر بازرگان از سد بارون تهیه می شود، افزود: 13 میلیون مترمکعب آب مصرف سالیانه این سه شهر است و این رقم نیز باید در سد ذخیره بماند ولی این در صورتی است که امسال نسبت به سال گذشته 10 میلیون متر مکعب کمبود ذخیره آب داریم که چیزی برای مصرف اراضی کشاورزی نمانده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشاورزان بنا به دلایلی یا متوجه قضیه نیستند و یا از عمق فاجعه اطلاع ندارند چون هم سطح کشت هایشان بالا رفته و هم الگوی کشت را رعایت نکرده اند و هم یک سری اراضی دیمی را تبدیل به اراضی آبی کرده اند که این عمل الگوی کشت را عوض نموده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 10 میلیون مترمکعبی آب در مخزن سد بارون ماکو

کمبود 10 میلیون مترمکعبی آب در مخزن سد بارون ماکو