مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-04-26فرهنگي

توسعه همه جانبه شهری با حفظ میراث هزارساله شاهدیه


به گفته شهرداری شاهدیه، توسعه همه جانبه شهری در عین حفظ میراث فرهنگی و کمک به ثبت شهر تاریخی شاهدیه در فهرست آثار ملی ایران از اقدامات شهرداری است؛ - ایسنا/یزد به گفته شهرداری شاهدیه، توسعه همه جانبه شهری در عین حفظ میراث فرهنگی و کمک به ثبت شهر تاریخی شاهدیه در فهرست آثار ملی ایران از اقدامات شهرداری است؛ در عین حساسیت ها و پیچ و خم های اجرای طرح های شهری نیز در دست اجراست.

شاهدیه و تنش های میراث فرهنگی و شهرداری‎اش بهانه ای شد تا این شهر غنی از از میراث و هویت و اصالت تاریخی بتواند خود را به ایران عرضه کند و در فهرست آثار ملی به ثبت برساند.

ثبتی که برای آن اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری هر دو اهتمام کرده و شهرداری نه تنها در این باره حمایت معنوی داشت بلکه با تامین مالی تدقیق و سایر ملزومات ثبت این میراث فرهنگی توانست دین خود را به این شهر ادا کند.

شهر شاهدیه به عنوان اولین شهر در سال 1400، ثبت ملی شد و دوباره احیای ابنیه تاریخی شور گرفت، به طوری که باز هم شهرداری پیش قدم شده و توانست در این باره نیز پیشتازی کند.

سیدعلی میرنژاد شهردار شاهدیه با بیان این که شاهدیه قدمتی بیش از اسلام و متعلق به دوره ساسانی دارد، گفت: این شهر تاریخی پوشیده از باغات و آثار و بافت تاریخی از نگاه شهرداری شاهدیه مغفول نمانده و برای حفظ آن اقدام شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همه جانبه شهری با حفظ میراث هزارساله شاهدیه

توسعه همه جانبه شهری با حفظ میراث هزارساله شاهدیه