مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-04-27اقتصادي

720 تن گل محمدی از باغستان های آران و بیدگل برداشت شد


مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: 720 تن گل محمدی طی یک ماه گذشته از گلستان های شهرستان آران و بیدگل برداشت شده است.

- مصطفی آبانی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به آغاز فصل برداشت از اواسط فروردین ماه در بخش های مختلف شهرستان آران و بیدگل گفت: شهرهای آران و بیدگل، ابوزیدآباد، سفیدشهر و نوش آباد و روستای بخش مرکزی از مناطق مهم کشت گل محمدی در آران و بیدگل است وی سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان را 180 هکتار اعلام کرد و گفت: از هر هکتار به طور متوسط چهار تن گل تَر برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل اضافه کرد: گل های برداشت شده از مزارع در 30 مرکز فرآوری سنتی و صنعتی این شهرستان تبدیل به گلاب ناب، اسانس، مربا و گل خشک می شود.

آبانی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز آبی پایین و همچنین مقرون به صرفه بودن کاشت گل محمدی چند سالی است که در بین کشاورزان شهرستان رواج یافته است و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول تا سال آینده به 300 هکتار برسد وی در ادامه تصریح کرد: برای حمایت از کشاورزان گل کار، خرید توافقی گل از مرحله کاشت تا تولید محصول و فرآوری آن در این شهرستان انجام می شود.

آبانی قیمت توافقی گل محمدی در آران و بیدگل را به ازای هر کیلوگرم 24 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته 100


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

720 تن گل محمدی از باغستان های آران و بیدگل برداشت شد

720 تن گل محمدی از باغستان های آران و بیدگل برداشت شد