مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-04-27پزشكي

تشخیص اوتیسم در کودکان با یک برنامه موبایلی!


یک اپلیکیشن مدعی است که با تجزیه و تحلیل حرکات چشم کودکان در هنگام تماشای فیلم ها قادر است کودکان در معرض خطر ابتلا به اختلال اوتیسم را تشخیص دهد.

- یک اپلیکیشن مدعی است که با تجزیه و تحلیل حرکات چشم کودکان در هنگام تماشای فیلم ها قادر است کودکان در معرض خطر ابتلا به اختلال اوتیسم را تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک مطالعه جدید که توسط موسسه ملی سلامت(NIH) آمریکا حمایت شده است، یک برنامه تلفن همراه را نشان می دهد که با تجزیه و تحلیل حرکات چشم کودکان نوپا(حتی 16 ماهه) در هنگام مشاهده فیلم ها، ابتلای آنها به اختلال طیف اوتیسم(ASD) را با موفقیت تشخیص می دهد.

محققان آمریکایی این مطالعه می گویند که این برنامه ممکن است در نهایت برای غربالگری نوزادان و کودکان نوپا برای ASD مورد استفاده قرار گیرد که منجر به اطلاع والدین و استفاده گسترده تر از درمان های مداخله ای زودهنگام می شود تا شانس موفقیت بیشتر باشد.

این مطالعه با هدایت دکتر جرالدین داوسون مدیر مرکز عالی اوتیسم موسسه ملی سلامت آمریکا در دانشگاه دوک بر اساس یافته های قبلی نشان می دهد که مغز انسان برای توجه به نشانه های اجتماعی به خوبی تنظیم شده است و چشمان فرد به طور معمول بر روی سیگنال های اجتماعی تمرکز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص اوتیسم در کودکان با یک برنامه موبایلی!

تشخیص اوتیسم در کودکان با یک برنامه موبایلی!