مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-04-27بين الملل

چالش امارات در جنوب یمن؛ متحدان ابوظبی روی خط اختلاف و تضعیف


در سایه تشدید شکاف امنیتی و سیاسی در گروه موسوم به «المجلس الانتقالی» - متحد امارات - در عدن که به احضار دو فرمانده امنیتی آن به ابوظبی منجر شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هفته پیش بود که وبگاه الخبر ال نیز در یادداشتی به سردرگمی و نابسامانی ایجاد شده در المجلس الانتقالی پرداخت و نوشت: گروه موسوم به المجلس الانتقالی (شورای انتقالی) تحت حمایت دولت امارات در پی استعفای مسئولان ادارات مختلف در شهر عدن، در دو سطح سیاسی و نظامی دچار وضعیتی نابسامان و سردرگم شده است  و این امر سوالات زیادی را درباره آنچه در انتظار این گروه که خواستار جدایی جنوب یمن از شمال آن است، برانگیخته است .

به اعتقاد نگارنده، در حالی است که نوعی نفرت و نارضایتی عمومی شهر عدن را به عنوان پایتخت موقت نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی که المجلس الانتقالی کنترل بخش های خدماتی، امنیتی و نظامی آن را در دست دارد، فراگرفته است.

نشانه های درگیری عمیق میان جناح های مختلف این گروه نیز در حال افزایش است، امری که موجب شد فرماندهی مهمترین تشکیلات در عدن به ابوظبی احضار شود.

احضار دو فرمانده المجلس الانتقالی به ابوظبی طی چند روز اخیر، عیدروس الزبیدی رییس این گروه جدایی طلب مقیم در ابوظبی،  پس از فراخواندن محسن الوالی  فرمانده شبه نظامیان الدعم و الاسنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش امارات در جنوب یمن؛ متحدان ابوظبی روی خط اختلاف و تضعیف

چالش امارات در جنوب یمن؛ متحدان ابوظبی روی خط اختلاف و تضعیف