مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-04-27سياسي

توجه به تبدیل زون صنعتی منطقه 21 به شهر موزه صنعت


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر ضروت حفاظت از حافظه تاریخی شهرگفت: ایجاد شهر موزه صنعت در زون صنعتی منطقه 21، می تواند این محدوده را به یک مسیر گردشگری تبدیل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد سالاری در دویست و نودمین جلسه شورای شهر تهران، پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 21 با تاکید بر ضرورت حفاظت از حافظه تاریخی شهر، گفت: یکی از موضوعات مورد مطالبه در منطقه 21 که به دغدغه عمومی نیز تبدیل شده، ایجاد شهر موزه صنعت است.

از آنجاییکه بیش از 30 درصد از مساحت این منطقه، زون صنعتی است، متاسفانه استفاده از این ظرفیت بی نظر در پایتخت به عنوان حافظه تاریخی صنعت کشور مغفول مانده، همچنان که حافظه معماری، شهرسازی و میراث تاریخی درشهر مورد غفلت قرار می گیرد.

وی افزود: شهردار منطقه 21، اقدام خوبی را برای ایجاد شهر موزه صنعت در راستای رویداد 1400 شروع کرده بودند که امیدوارم این موضوع را با جدیت پیگیری کنند و به نتیجه برسانند، چراکه این اقدام می تواند، این محدوده صنعتی را به یک مسیر و زون گردشگری تبدیل کند و ارزش افزوده قابل توجهی برای شهر تهران داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با انتقاد از محاسبه انشعابات سرای محلات با نرخ کارگاه ساختمانی گفت: این مساله، مشکل تمام محلات است که طی یک جلسه با اداره برق و ادارات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به تبدیل زون صنعتی منطقه 21 به شهر موزه صنعت

توجه به تبدیل زون صنعتی منطقه 21 به شهر موزه صنعت