مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 07:102021-04-27اقتصادي

صرفه جویی 34 میلیون مترمکعبی آب کشاورزی در اسدآباد


فرماندار شهرستان اسدآباد از صرفه جویی بیش از 34 میلیون و 605 هزار مترمکعب آب کشاورزی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

- ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از صرفه جویی بیش از 34 میلیون و 605 هزار مترمکعب آب کشاورزی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

سعید کتابی سه شنبه 7 اردیبهشت ماه در جلسه منابع آب شهرستان اسدآباد، افزود: این میزان صرفه جویی در آب کشاورزی از طریق اصلاح و تعدیل 165 پروانه بهره برداری چاه های کشاورزی و نیز ابطال پروانه های بهره برداری چاه ها انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه با اصلاح و تعدیل پروانه چاه های کشاورزی میزان مصرف آب هر هکتار زمین در راستای صرفه جویی کاهش می یابد، یادآور شد: شهرستان اسدآباد در مجموع دارای 741 پرونده چاه کشاورزی اصلاح و تعدیل شده، است که از این تعداد، اصلاح 165 حلقه چاه به سال 99 اختصاص دارد.

کتابی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری به علت کاهش 50 درصدی بارندگی های شهرستان و نیز شیوع کرونا سال سخت و پرتنش آبی را خواهیم داشت، گفت: شرایط خشکسالی فراگیر و برداشت های بیش از حد آب های سطحی و زیرزمینی وضعیت آبی کشور را به سطح بحرانی رسانده و برابر اعلام شرکت مهندسی آبفای کشور در تابستان سال 1400 افزون بر 220 شهر با کمبود آب مواجه خواهند شد و راه گریزی جزء مشارکت مصرف کنندگان در رعایت الگوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 34 میلیون مترمکعبی آب کشاورزی در اسدآباد

صرفه جویی 34 میلیون مترمکعبی آب کشاورزی در اسدآباد