مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 08:102021-04-27پزشكي

نوزادان هم به آب سیاه چشم مبتلا می شوند


فوق تخصص نورو افتالمولوژی و گلوکوم(آب سیاه) گفت: احتمال ابتلاء مادرزادی نوزاد به آب سیاه وجود دارد و مادر، اولین فردی است که امکان تشخیص این بیماری در نوزاد را دارد.

- محمد اریش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تورم و قرمزی، اشک ریزش و درد چشم، بی تابی در نور آفتاب، از جمله علائمی است که در خصوص ابتلا نوزاد به آب سیاه هشدار می دهد و باید نوزاد هر چه سریعتر تحت درمان قرار بگیرد.

وی افزود: با ابتلاء هر فرد به آب سیاه، عصب بینایی شروع به تخریب می کند و پزشک، بسته به میزان پیشرفت بیماری ممکن است از درمان های دارویی یا عمل جراحی را برای بیمار تجویز کند که هر دوی این موارد باید جدی گرفته شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام درمان ها برای آب سیاه درمان نگهدارنده است تصریح کرد: از آنجا که بیماریی مانند آب سیاه از طریق وراثت نیز منتقل می شود باید علائم چشمی نوزادان را جدی گرفت چرا که در صورت ابتلاء به آب سیاه و کاهش درصد بینایی، درمان فقط جلوی حادتر شدن شرایط را گرفته و درد چشم را از بین می برد اما میزان بینایی فرد به همان میزان باقی می ماند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برخی افراد زمانی برای معاینه و درمان مراجعه می کنند که درصد زیادی از بینایی خود را از دست داده اند در صورتی که اگر در مراحل اولیه مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوزادان هم به آب سیاه چشم مبتلا می شوند

نوزادان هم به آب سیاه چشم مبتلا می شوند