مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 09:302021-04-27پزشكي

سرطان مغز استخوان؛ پیشگیری، علایم و درمان/خطر کرونا برای مبتلایان این بیماری


متخصص خون و سرطان بالغین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از به تعویق افتادن درمان مبتلایان به سرطان مغز استخوان گفت: - سال گذشته در بیمارستان طالقانی 161 پیوند مغز استخوان انجام شده و روند درمان بیماران نیازمند پیوند در طول پاندمی کرونا متوقف نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباس حاجی فتحعلی متخصص خون و سرطان بالغین ، عضو هیئت علمی دانشگاه و رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: سرطان بافت مغز استخوان در بین افراد جامعه به سرطان خون معروف است.

به گفته وی، این سرطان زمانی در فرد رخ می دهد که تمام فضای بافت مغز استخوان با سلولهای سرطانی یا بلاست که سلول هایی جوان، فاقد عملکرد، تمایز نیافته و دارای تکثیر زیاد هستند اشغال می شود.

در این وضعیت، فضایی برای مغز استخوان که بتواند به تولید سلولهای نرمال خون نظیر پلاکت، گلوبول قرمز و سفید بپردازد، باقی نمی ماند.

حاجی فتحعلی، مرگ بیماران مبتلا به سرطان خون را در اثر عوارض ناشی از کاهش میزان تولید سلولهای نرمال خونی عنوان کرد و افزود: این بیماران به دلیل کاهش پلاکت دچار خونریزی های شدید می شوند یا به دلیل کاهش گلبولهای سفید خونی مرتبا به عفونت های خطرناک مبتلا می شوند که باعث مرگ این بیماران می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان مغز استخوان؛ پیشگیری، علایم و درمان/خطر کرونا برای مبتلایان این بیماری

سرطان مغز استخوان؛ پیشگیری، علایم و درمان/خطر کرونا برای مبتلایان این بیماری