مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-04-27اقتصادي

رفع تصرف 12.5 هکتاری از اراضی ملی/ خطر توسعه اراضی زراعی در حاشیه جنگل


سرپرست منابع طبیعی رشت، قطع درختان جنگلی و حمل چوب آلات غیر مجاز را از معضلات منابع طبیعی شهرستان دانست و یادآور شد: توسعه اراضی زراعی در حاشیه عرصه های جنگلی نیز خطر تصرف اراضی ملی را بیشتر کرده است.

- ایسنا/گیلان سرپرست منابع طبیعی رشت، قطع درختان جنگلی و حمل چوب آلات غیر مجاز را از معضلات منابع طبیعی شهرستان دانست و یادآور شد: توسعه اراضی زراعی در حاشیه عرصه های جنگلی نیز خطر تصرف اراضی ملی را بیشتر کرده است.

مهدی پورمیرزایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه 31 هزار هکتار از اراضی شهرستان رشت جزو انفال محسوب می شود، اظهار کرد: 25 درصد مساحت شهرستان رشت را اراضی ملی تشکیل می دهد که شامل 15 هزار هکتار اراضی جنگلی و جنگل کاری بوده و مابقی مربوط به اراضی ساحلی، آب بندان ها و بیشه زارهاست.

وی از رفع تصرف 12.

5 هکتار از اراضی ملی استان در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در حوزه قاچاق چوب آلات جنگلی نیز 371 فقره پرونده برای حمل چوب آلات غیر مجاز(ماده 48) و 140 فقره پرونده برای قطع درختان جنگلی(ماده 42) تشکیل شد و 90 متخلف را تحویل مراجع قضایی دادیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رشت، از کشف و ضبط 1070 مترمکعب چوب آلات جنگلی قاچاق و 200 استر هیزم خبر داد و گفت: همچنین طی سال گذشته 9 فقره آتش سوزی سطحی در اراضی جنگلی شهرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تصرف 12.5 هکتاری از اراضی ملی/ خطر توسعه اراضی زراعی در حاشیه جنگل

رفع تصرف 12.5 هکتاری از اراضی ملی/ خطر توسعه اراضی زراعی در حاشیه جنگل