مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 09:552021-04-27اقتصادي

پرداخت 530 میلیون یارانه برای کشت و توسعه گل محمدی به باغداران یزدی


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به رشد 15 درصدی برداشت گل محمدی در استان، بیان داشت: پیش بینی می شود در سال 1400، بیش از 800 تن گل محمدی از باغات یزد برداشت شود.

- اکبر شیخ علی شاهی در گفت وگو با خبرنگار فارس از  یزد، با اشاره به برداشت گل محمدی از 377 هکتار سطح زیر کشت این محصول در استان، بیان داشت: با توجه به طرح توسعه، ترویج کشت گیاهان کم آبخواه و تغییر الگوی کشت سنتی و استفاده از سامانه آبیاری نوین پیش بینی می شود که در سال 1400، بیش 800 از تن گل محمدی در استان برداشت شود که این میزان تولید نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به توزیع 15 هزار قلمه دارای ریشه و نهال کشت بافتی گل محمدی در سال جاری بین کشاورزان استان، افزود: دولت برای توزیع این تعداد قلمه گل محمدی بیش از 530 میلیون ریال به متقاضیان کشت و توسعه گل محمدی یارانه پرداخت کرده و عملا این گل ها یارانه ای در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در ادامه با اشاره به حمایت دولت از توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای اجرای سیاست های ، شاتره، کاسنی، زیره و سایر محصولات که به صورت دیم و آبی کشت می شود، پرداخت می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 530 میلیون یارانه برای کشت و توسعه گل محمدی به باغداران یزدی

پرداخت 530 میلیون یارانه برای کشت و توسعه گل محمدی به باغداران یزدی