مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 10:152021-04-27بين الملل

حزب ملی گرای ترکیه خواستار فعال سازی سامانه اس 400 شد


رییس حزب جنبش ملی گرای ترکیه (MHP) در واکنش به اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه، خواستار فعال سازی سامانه اس 400 و آغاز استفاده از آن شد.

- رییس حزب جنبش ملی گرای ترکیه (MHP) در واکنش به اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه، خواستار فعال سازی سامانه اس 400 و آغاز استفاده از آن شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت باغچه لی رییس حزب جنبش ملی گرای ترکیه، امروز سه شنبه در اظهاراتی به اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه واکنش نشان داد.

باغچه لی با توجه به نگرانی های آمریکا از فعال شدن سامانه موشکی اس 400 در ترکیه، خواستار آن شد تا ارتش ترکیه فعال سازی این سامانه و استفاده از آن را آغاز کند.

اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس 400 با واکنش شدید آمریکا مواجه شد و موجب گردید تا واشنگتن ترکیه را از طرح جنگنده های اف 35 کنار بگذارد.

در این میان اقدام اخیر جو بایدن رییس جمهور آمریکا، در نسل کشی کشتار ارامنه موجب خشم ترکیه شده است.

در همین رابطه، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، در سخنانی اعلام کرد: جو بایدن رییس جمهور آمریکا درباره اتفاقات تلخی که بیش از یک قرن پیش رخ داد، اظهاراتی خلاف واقعیت، بی اساس و ناحقی را ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب ملی گرای ترکیه خواستار فعال سازی سامانه اس 400 شد

حزب ملی گرای ترکیه خواستار فعال سازی سامانه اس 400 شد