مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 10:452021-04-27اقتصادي

دیدار نخست وزیران تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»


نخست وزیر ازبکستان در قالب سفر کاری وارد استان «سغد» تاجیکستان شد و با همتای تاجیکی خود دیدار و بر تقویت روابط دوستانه دو کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، عبدالله عارف اف نخست وزیر ازبکستان در قالب سفر کاری وارد شهر خجند استان سغد تاجیکستان شد و با قاهر رسول زاده همتای تاجیکی خود ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین همکاری دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجارت و اقتصاد، سرمایه گذاری، صنعت، آموزش و علوم، فرهنگ، صادرات و واردات، بهداشت، راه آهن، گمرک و انرژی را بررسی کردند.

دو طرف در مورد تقویت همکاری بین تاجیکستان و ازبکستان نظرات سازنده خود را ابراز و تاکید کردند که در چارچوب ابتکارات سازنده و چشم انداز اهداف روسای جمهور دو کشور روابط دوستانه دوشنبه و تاشکند به طور محسوسی تقویت شده و موفقیت های چشمگیری حاصل شده است.

استاندار منطقه سغد تاجیکستان، ازبکستان را یکی از شرکای مهم اقتصادی تاجیکستان عنوان کرد که حجم مبادله تجاری بین دو کشور در سال گذشته میلادی 333.

8 میلیون دلار برآورد شده است.

در این دیدار بر لزوم افزایش حجم تجارت بین دو کشور، ساخت بنگاه های صنعتی و کارگاه ها در مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان و احداث اماکن برای اهداف مختلف تاکید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار نخست وزیران تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»

دیدار نخست وزیران تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»