مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 12:052021-04-27بين الملل

آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است


یک گروه تحقیق بین المللی با انتشار گزارشی از جنایات دولت و پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان آفریقایی تبار در این کشور پرده برداشته و این اقدامات را به منزله جنایت علیه بشریت دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، در پی شدت گرفتن پدیده قتل سیاهپوستان در آمریکا و اتهام وارده علیه پلیس و نیروهای امنیتی این کشور در خصوص تقابل سازمان یافته با رنگین پوستان، کمیته ای متشکل از 11 کارشناس بین المللی با انتشار گزارشی در همین خصوص، این اقدام سازمان یافته پلیس آمریکا را به منزله جنایت علیه بشریت دانست.

بر همین اساس، اعضای کمیسیون تحقیق بین المللی درباره خشونت نژادپرستانه سیستماتیک پلیس علیه آفریقایی تبارهای آمریکا اعلام کرده اند که ایالات متحده تاریخی طولانی در نقض حقوق و قوانین بینی المللی علیه سیاهپوستان داشته و برخی از این موارد به سطح جنایت علیه بشریت رسیده است.

همچنین کارشناسان مذکور با انتشار عمومی این گزارش 188 صفحه ای، از دادستان دیوان کیفری بین المللی درخواست کرده اند تا تحقیقی جامع و فوری در خصوص مساله قتل سیاهپوستان در آمریکا انجام دهد.

در گزارش مذکور، پلیس آمریکا به انجام حملات سازمان یافته علیه سیاهپوستان آمریکایی اشاره شده و پلیس این کشور نیز به انجام اموری مانند سلب آزادی فیزیکی، شکنجه، تعقیب بی رویه شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است