مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 17:302021-04-27بين الملل

خواستار روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم


وزیر خارجه اسلواکی با اشاره به تصمیم کشورش مبنی بر اخراج کارکنان سفارت روسیه از این کشور گفت که اسلواکی خواستار ایجاد روابطی مبتنی بر احترام متقابل با مسکو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه اسلواکی طی سخنانی گفت که کشورش خواستار ایجاد روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه است.

بر اساس این گزارش، ایوان کورچوک که این سخنان را در جمع خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری خود در برلین مطرح می کرد، با اشاره به تصمیم اسلواکی در خصوص اخراج کارکنان سفارت روسیه از این کشور گفت: ما تصمیم مربوط به (اخراج) کارکنان سفارت روسیه در اسلواکی را بر اساس اطلاعات دریافتی از سرویس های امنیتی گرفتیم.

من می خواهم کاملاً تفهیم شوم.

و نکته دیگر اینکه ما بسیار امیدواریم که شرایط به وجود آمده بتواند منجر به تنش زدایی شود.

نخست از طریق گفتگو … در خصوص تصمیم ما، من به صراحت بیان کرده ام که ما خواستار ایجاد روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به این موضوع که با توجه به رخدادهای اخیر، با همتای خود در جمهوری چک نیز رایزنی خواهد کرد، افزود: ما در خصوص شرایط ایجاد شده به طور کامل و با جزییات در جمهوری چک که تا حد زیادی تحت تأثیر این اتفاقات قرار گرفته، به رایزنی پرداخته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواستار روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم

خواستار روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم