مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 17:552021-04-27پزشكي

جزییاتی از کاشت حلزون در مازندران، گلستان و سمنان


رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر 18 ماه و پسر 23 ماهه در بابل و قابلیت انجام این نوع جراحی برای کودکان، بابل را به قطب کاشت حلزون شنوایی در مازندران تبدیل خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بابل، سیدفرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل طی گفت وگویی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران آغاز شد و امروز شاهد ارائه این خدمت در بابل برای کودکان ناشنوا هستیم.

وی با بیان اینکه روند دریافت مجوز و راه اندازی آن بسیار پیچیده و سخت گیرانه بوده و سال ها به طول انجامیده، گفت: این امتیاز به دلیل پیچیده بودن تنها به مراکز خاصی از سوی وزارت بهداشت اعطا می شود که علاوه بر رشته جراحی گوش، رشته های توانبخشی، شنوایی سنجی و کودکان قوی داشته و از زیرساخت ها و تجهیزات با تکنولوژی بالا برای کشف بیماران ناشنوا در ماه های اول تولد برخوردار باشند.

جلالی افزود: این افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی بابل پیش آمد که با تهیه همه این مقدمات موفق به دریافت این مجوز شد، همچنین شهر بابل، جزو 13 مرکز کشور قرارگرفت که  به جراحی کاشت حلزون دست پیدا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه از بین 67 دانشگاه علوم پزشکی کشور تاکنون تنها 13 دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق به کاشت حلزون شدند، یادآور شد:  بابل اک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از کاشت حلزون در مازندران، گلستان و سمنان

جزییاتی از کاشت حلزون در مازندران، گلستان و سمنان