مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 01:402021-04-27اقتصادي

کمبود خون در کدام گروه های خونی بیشتر است/ نیاز به خون دو استان


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، وضعیت تامین خون در کشور را توضیح داد.

- بشیر حاجی بیگی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، به تشریح وضعیت تأمین خون در کشور پرداخت و گفت: روزه داری منعی جهت اهدای خون نیست.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر اهدای خون هیجانی جای خود را به تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه داده است، افزود: در کشور ما اهدای خون صد درصد داوطلبانه است و ایران از کشورهای پیشرو در جهان در حذف خون جایگزین بوده است.

حاجی بیگی با اشاره به وضعیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان، گفت: هموطنان، اهدای خون را مختص به شب های قدر نکنند زیرا نیاز به خون و فرآورده های خونی، روزانه و همیشگی است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، با عنوان این مطلب که وضعیت اهدای خون در کل کشور قابل قبول است، ادامه داد: مساعدت های انجام شده با سازمان انتقال خون در وزارت کشور، نیروی انتظامی و پلیس راهور، ستودنی است.

به طوری که بخشودگی جرایم رانندگی اهداکنندگان خون در روزهای مراجعه به سازمان انتقال خون، کمک بزرگی برای تأمین خون و فرآورده های خونی در سراسر کشور است.

وی افزود: در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده های خونی در کلانشهرها بیشتر احساس می شود و فعلاً در استان های هرمزگان و اردبیل، نیاز به خون و همکاری اهداکنندگان خون در این دو استان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود خون در کدام گروه های خونی بیشتر است/ نیاز به خون دو استان

کمبود خون در کدام گروه های خونی بیشتر است/ نیاز به خون دو استان