مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 02:402021-04-27سياسي

سه سال اخراج در انتظار نشریات علمی متخلف


بر اساس گزارش های رسیده به وزارت علوم، برخی نشریات علمی به طور غیرمتعاف وجوهی از نویسندگان دریافت می کنند که مورد قبول کمیسیون نشریات این وزارتخانه نیست.

- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: نشریات علمی که بر خلاف ضوابط تازه ابلاغ شده این وزارتخانه اقدام به دریافت هزینه اضافه برای چاپ نشریات کنند، سه سال یا برای همیشه از فهرست نشریات معتبر وزارتخانه اخراج می شوند.

محسن شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره برخورد با نشریات علمی که از ضوابط جدید وزارت علوم پیروی نکنند، اظهار داشت: هدف از تدوین آیین نامه تعیین هزینه پردازش مقاله در نشریات علمی دسترسی باز، ساماندهی و جلوگیری از دریافت هرگونه وجه غیرمتعارف از نویسندگان مقالات است.

وی به تخلفات برخی نشریات علمی اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های رسیده به وزارت علوم، برخی نشریات علمی به طور غیرمتعاف وجوهی از نویسندگان دریافت می کنند که مورد قبول کمیسیون نشریات این وزارتخانه نیست.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: بعد از ابلاغ این آیین نامه به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، اگر گزارشی مبنی بر دریافت وجوهی بیش از مبلغ تعیین شده از نویسندگان مقالات دریافت شود، نشری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه سال اخراج در انتظار نشریات علمی متخلف

سه سال اخراج در انتظار نشریات علمی متخلف