مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 03:052021-04-27پزشكي

استراحت 15 دقیقه ای به پوست پس از استفاده 4 ساعته از ماسک


یک پزشک عمومی به ضرورت استراحت 15 دقیقه ای و برداشتن ماسک پس از هر چهار ساعت استفاده مداوم از ماسک اشاره و مطرح کرد: پوست خود را قبل و بعد از استفاده از ماسک با شوینده مناسب صورت خود به منظور پاک کردن آلودگی ها، - ایسنا/همدان یک پزشک عمومی به ضرورت استراحت 15 دقیقه ای و برداشتن ماسک پس از هر چهار ساعت استفاده مداوم از ماسک اشاره و مطرح کرد: پوست خود را قبل و بعد از استفاده از ماسک با شوینده مناسب صورت خود به منظور پاک کردن آلودگی ها، شستشو دهید.

دکتر آنا دیلمی در گفت وگو با ایسنا، به ایجاد سوزش، خارش، جوش و یا آکنه به علت استفاده از ماسک به عنوان یکی از عوارض پوستی نسبتا شایع در دوران شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: تعریق و ایجاد رطوبت داخل ماسک به عنوان یک محرک سبب ایجاد جوش و آکنه در پوست به ویژه پوست های مستعد جوش یعنی پوست های چرب می شود.

وی ادامه داد: سایش و تماس مکانیکی مداوم و طولانی مدت پوست با ماسک های تنفسی به ویژه همراه تعریق و گرما و یا انسداد فولیکول های مو و رشد باکتری ها در آن قسمت منجر به ایجاد التهاب یا فولیکولیت و بروز جوش می شود.

وی استفاده از ماسک های آلوده را یکی از دلایل ایجاد جوش و آکنه روی پوست صورت برشمرد و تصریح کرد: در صورت استفاده از ماسک پارچه ای حتما قبل از مصرف و پس از هر بار مصرف، آن را بشویید و ماسک های ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراحت 15 دقیقه ای به پوست پس از استفاده 4 ساعته از ماسک

استراحت 15 دقیقه ای به پوست پس از استفاده 4 ساعته از ماسک