مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-04-28سياسي

نظام بانکداری بزرگترین مانع برسر راه تولید است


دکترای مطالعات انقلاب اسلامی گفت: امروزه بانک ها بزرگترین مانع در برابر تولید هستند چرا که در سوق دادن سرمایه های خرد به سمت تولید و اشتغال نه تنها عملکرد مثبتی ندارند بلکه به شدت منفی عمل کرده اند.

- ایسنا/کردستان دکترای مطالعات انقلاب اسلامی گفت: امروزه بانک ها بزرگترین مانع در برابر تولید هستند چرا که در سوق دادن سرمایه های خرد به سمت تولید و اشتغال نه تنها عملکرد مثبتی ندارند بلکه به شدت منفی عمل کرده اند.

حجت الاسلام عابدین رستمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بررسی و نقد نظام بانکداری از دیدگاه فقه اظهار کرد: یکی از مهم ترین عرصه های انتقادی در جامعه ما بانکداری است.

وی افزود: بانکداری امروزی که در کشور ما حاکم است صرفا عنوانش با بانکداری اسلامی منطبق است اما در عمل اینگونه نیست؛ به نحوی که قانون بانکداری بدون ربا مصوب سال 62 هم نتوانست سیستم را اصلاح کند و این نکته کلیدی و حیاتی است.

این محقق بیان کرد: سیستم بانکداری و پولی که در جامعه بانکی حاکم است کپی برداری غیرکارشناسی از سیستم بانکداری غربی است و بعد از انقلاب نیز اصول بانکداری براساس فقه اسلامی تدوین نشده است؛ نظارت شرعی حلقه مفقوده نظام بانکداری کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام بانکداری بزرگترین مانع برسر راه تولید است

نظام بانکداری بزرگترین مانع برسر راه تولید است