مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 03:552021-04-28پزشكي

تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن در دوران قرنطینه


کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف روزانه میوه و سبزی به خاطر دارا بودن مواد مغذی گوناگون  از جمله ویتامین های  A ، - ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف روزانه میوه و سبزی به خاطر دارا بودن مواد مغذی گوناگون  از جمله ویتامین های  A ، C ، B، املاح معدنی  آهن، منیزم، پتاسیم و  موادآنتی اکسیدانی همچون فلاونویید و کارتنویید می تواند ما را در برابر بیماری های زیادی به خصوص کرونا بیمه کند.

نرگس دیمه ور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مصرف سبزیجات رنگارنگ به دلیل املاح معدنی و ویتامین های مختلف می توانند بروز بیماری های غیر واگیر مثل بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت، سرطان به خصوص سرطان های دستگاه گوارش و چاقی را در افراد کاهش دهند.

وی افزود: همچنین مصرف میوه و سبزی می تواند از افزایش وزن و چاقی که احتمال ابتلا به کرونا را در فرد افزایش می دهد جلوگیری کند؛ چاقی خود یک عامل خطر مهم ابتلا به کرونا محسوب می شود و مرگ و میر ناشی از کووید 19 در افراد چاق بیشتر است.

وی با بیان اینکه باید بدانید مقدار سبزیجات مورد نیاز بدن با توجه به هرم راهنمای غذایی روزانه 3 تا 5 واحد است، تصریح کرد: ویتامین های C،A آنتی اکسیدان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن در دوران قرنطینه

تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن در دوران قرنطینه