مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 04:102021-04-28اقتصادي

ساماندهی اصناف و بهبود وضعیت اشتغال، دو روی یک سکه


شصت و هفتمین نشست کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد با محوریت توسعه اقتصادی شهر یزد؛ تمرکز بر مشاغل شهری به صورت مجازی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد،  حبیب انصاری سامانی، دبیر کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد با اشاره به کار ویژه کانون های تفکر مبنی بر ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات سه جانبه میان بخش خصوصی و کسب وکارها، بخش دولتی و سیاست گذاران و دانشگاه به عنوان حامی علمی، ذی نفعان توسعه مشاغل شهری را شهروندان یزدی، گردشگران داخلی و خارجی و سرمایه گذاران دانست و اظهار کرد: بررسی تنوع و توزیع جغرافیایی مشاغل شهری جهت پاسخگویی به تقاضای ذی نفعان در یزد دارای اولویت بالاتر و حائز اهمیت است.

  وی همچنین بر لزوم ایجاد نظام اطلاعات منسجم از مجموعه کسب وکارهای شهری جهت ساماندهی و جلوگیری از شکست کسب وکارها، تأکید کرد.

علی زارع زاده، نایب رییس اتاق اصناف یزد نیز از وجود 55 هزار واحد صنفی در استان و 44 هزار واحد در مرکز استان خبر داد که شامل 14 هزار واحد تولیدی، 11هزار واحد خدماتی و 30 هزار واحد توزیعی است.

  وی با انتقاد به سیستم سنتی تجارت در یزد، عمده صنایع فعال در گذشته را شامل نساجی و صنایع کم آب خواه دانست که امروزه جای خود را به رستوران ها و صنایع کاشی و فولاد داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی اصناف و بهبود وضعیت اشتغال، دو روی یک سکه

ساماندهی اصناف و بهبود وضعیت اشتغال، دو روی یک سکه