مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-04-28پزشكي

راهکار رهایی از عوارض ماسک زدن طولانی برای پوست


یک پزشک عمومی به ضرورت استراحت 15 دقیقه ای و برداشتن ماسک پس از هر چهار ساعت استفاده مداوم از ماسک اشاره و مطرح کرد: پوست خود را قبل و بعد از استفاده از ماسک با شوینده مناسب صورت خود به منظور پاک کردن آلودگی ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر آنا دیلمی به ایجاد سوزش، خارش، جوش و یا آکنه به علت استفاده از ماسک به عنوان یکی از عوارض پوستی نسبتا شایع در دوران شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: تعریق و ایجاد رطوبت داخل ماسک به عنوان یک محرک سبب ایجاد جوش و آکنه در پوست به ویژه پوست های مستعد جوش یعنی پوست های چرب می شود.

وی ادامه داد: سایش و تماس مکانیکی مداوم و طولانی مدت پوست با ماسک های تنفسی به ویژه همراه تعریق و گرما و یا انسداد فولیکول های مو و رشد باکتری ها در آن قسمت منجر به ایجاد التهاب یا فولیکولیت و بروز جوش می شود.

وی استفاده از ماسک های آلوده را یکی از دلایل ایجاد جوش و آکنه روی پوست صورت برشمرد و تصریح کرد: در صورت استفاده از ماسک پارچه ای حتما قبل از مصرف و پس از هر بار مصرف، آن را بشویید و ماسک های جراحی معمولی نیز هر چهار ساعت یکبار باید تعویض شوند.

این پزشک عمومی به ضرورت استراحت 15 دقیقه ای و برداشتن ماسک پس از هر چهار ساعت استفاده مداوم از ماسک اشاره و تأکید کرد: توجه داشته باشید در هنگام استراحت 15 دقیقه ای و بردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار رهایی از عوارض ماسک زدن طولانی برای پوست

راهکار رهایی از عوارض ماسک زدن طولانی برای پوست