مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-04-28ورزشي

فوتوالی به کرمانشاه می رسد


رییس هیات ورزش روستایی و بازی بومی محلی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای راه اندازی رشته فوتوالی در کرمانشاه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس هیات ورزش روستایی و بازی بومی محلی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای راه اندازی رشته فوتوالی در کرمانشاه خبر داد.

زهرا کشتمند در گفت وگو با ایسنا، فوتوالی را رشته ای نوپا و مهیج دانست و اظهارکرد: فوتوالی رشته ای بین المللی و آمیخته ای از رشته های والیبال و فوتبال است که قوانینی مشابه والیبال دارد و همانند فوتبال با پا بازی می شود.

وی تصریح کرد: زادگاه این رشته سواحل ریودوژانیرو بزریل است و از سال 1980 به صورت رسمی در کشورهای مختلف راه اندازی و فدراسیون جهانی آن هم تشکیل شد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه اضافه کرد: ایران نیز از سال 1387 به عضویت فدراسیون جهانی این رشته درآمد و به تدریج در برخی از استانهای کشور راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: هرچند زادگاه این رشته در ایران نیست، اما رشد و توسعه ای که این رشته طی سالهای اخیر در ایران داشته باعث شده تا به یکی از قطب های فوتوالی در جهان تبدیل شویم.

کشتمند با بیان اینکه این رشته هنوز در کرمانشاه راه اندازی نشده، اظهارکرد: باتوجه به کم هزینه بودن و ماهیت گردشگری ورزشی داشتن این رشته می توانیم آن را در کرمانشاه راه اندازی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوتوالی به کرمانشاه می رسد

فوتوالی به کرمانشاه می رسد