مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-04-28سياسي

آیا وقف پول و استفاده از منافع آن در جهت نیت واقف صحیح است؟


حضرت آیت الله خامنه ای به استفتاء رییس سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون «صحت وقف پول و استفاده از منافع آن در جهت نیت واقف» پاسخ دادند.

- حضرت آیت الله خامنه ای به استفتاء رییس سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون صحت وقف پول و استفاده از منافع آن در جهت نیت واقف پاسخ دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتاء حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون صحت وقف پول و استفاده از منافع آن در جهت نیت واقف پاسخ دادند و تاکید کردند که بقا مالیت پول، توجیه قابل قبولی برای صحت وقف آن است .

متن استفتاء رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به شرح ذیل است: با توجه به اینکه در منابع فقهی در تعریف وقف حبس الاصل و تسبیل الثمره آمده است و پول جدای از ورقه و برگه کاغذی (معهود) اعتباری دارد که امروزه در قالب های مختلف عرضه می شود.

(چک پول – کارت اعتباری و انتقال وجه به صورت اینترنتی و…) و مضاربه هم با آن جایز است که اصل آن در خرید و فروش های متعدد ثابت است و منافع آن طبق قرارداد بین عامل و مضارب تقسیم می شود و یا در سپرده گزاری های بانکی که اصل آن ثابت است و سود آن ماهیانه تقسیم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا وقف پول و استفاده از منافع آن در جهت نیت واقف صحیح است؟

آیا وقف پول و استفاده از منافع آن در جهت نیت واقف صحیح است؟