مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-04-28فناوري

افزایش 104 درصدی جرایم رایانه ای در استان مرکزی


رییس پلیس فتا استان مرکزی از افزایش 104 درصدی جرایم رایانه ای در سال 99 در استان خبر داد و گفت: 50 درصد این جرایم سایبری مربوط به سایت دیوار بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ احسان آنقی اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون استفاده کاربران از فضای مجازی و عدم داشتن اطلاعات کافی از مخاطرات این فضا، شرایط را برای سو استفاده مجرمان و افراد سودجو بیش از پیش فراهم ساخته است.

وی با تحلیل آماری جرایم به وقوع پیوسته اینترنتی و اشاره به روند افزایشی 104 درصدی این جرایم در سال 99 نسبت به سال 98 ادامه داد: 42 درصد از کل جرایم به وقوع پیوسته در این بازه زمانی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی ،26 درصد مربوط به برداشت غیر مجاز، 20 درصد جرایم مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب و 12 درصد از این جرایم نیز مربوط به سایر جرایم از قبیل دسترسی غیر مجاز، تهدید، اخاذی و… است.

رییس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به اینکه دراین مدت زمانی 50 درصد از جرایم رایانه ای استان مرکزی مربوط به سایت دیوار بوده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) از سوی بانک مرکزی، جرم برداشت غیر مجاز از حساب افراد در استان مرکز، که بیش از این در حدود 70 درصد از جرایم سایبری را به خود اختصاص داده بود، روند کاهشی به خود گرفته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 104 درصدی جرایم رایانه ای در استان مرکزی

افزایش 104 درصدی جرایم رایانه ای در استان مرکزی