مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-04-28سياسي

تخت روانچی: تحریم های یکجانبه غیرانسانی علیه سوریه فورا متوقف شود


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت تصریح کرد: تحریم های یکجانبه غیرانسانی علیه سوریه باید فورا متوقف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی خود در نشست سه شنبه شورای امنیت درباره حفاظت از غیرنظامیان در مخاصمات مسلحانه گفت: در حالی که ممنوعیت جنگ یک اصل بنیادین حقوق بین الملل است، اما متأسفانه درگیری های مسلحانه هنوز یک واقعیت زمان ماست و در عین حال، قواعد مسلمی نظیر حفاظت از غیرنظامیان نیز رعایت نمی شود.

وی با اعلام این که چالش امروز جهان فقدان قوانین الزام آور کافی برای حفاظت از غیرنظامیان نیست، بلکه عدم رعایت چنین هنجار هایی است، افزود: متأسفانه شورای امنیت نیز در برابر نقض ماهوی و حتی نظام مند این قواعد رفتاری منفعلانه دارد.

تخت روانچی به عنوان مثال به رفتار های غیرانسانی و غیرقانونی نظام مند رژیم اسراییل طی دهه های گذشته در سرزمین های اشغالی فلسطین اشاره کرد که طیف وسیعی از اقدامات سبوعانه مانند پاکسازی نژادی گسترده، تخریب خانه ها و مصادره املاک فلسطینی ها، محاصره غیرقانونی نوار غزه و کشتار غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان بی گناه را شامل می شود که همگی از مصادیق روشن ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: تحریم های یکجانبه غیرانسانی علیه سوریه فورا متوقف شود

تخت روانچی: تحریم های یکجانبه غیرانسانی علیه سوریه فورا متوقف شود