مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-04-28سياسي

کرونا مانع برگزاری آیین سمنوپزان آشتیان شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان گفت: به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19، امسال آیین سنتی پخت سمنو در شهرستان برگزار نمی شود.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان گفت: به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19، امسال آیین سنتی پخت سمنو در شهرستان برگزار نمی شود.

علیرضا امیری هشتم اردیبهشت ماه 1400 در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری آیین پخت سمنو در شهرستان آشتیان اظهار کرد: مراسم آیینی سنتی پخت سمنو در شهرستان آشتیان هرساله در سومین پنجشنبه اردیبهشت ماه برگزار می شود که امسال به جهت جلوگیری از تجمعات و مقابله با شیوع بیماری کووید 19 این مراسم برگزار نخواهد شد.

وی گفت: مراسم سمنوپزان یکی از دیرینه ترین آداب و سنن مردمان این شهرستان است، که نسل به نسل منتقل شده است و هر ساله در اردیبهشت ماه به صورت جشنواره در شهر آشتیان برگزار می شود.

امیری افزود: این مراسم ریشه در فرهنگ و اعتقادات عمیق مردمان این دیار دارد و در واقع آیین پخت سمنو در ایران از سابقه بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: این شیرینی مورد احترام و مقدس، در مدت زمان 10 تا 15 روزه آماده می شود؛ اما پختن سمنو در شهر آشتیان دارای سنن و رسوم خاصی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا مانع برگزاری آیین سمنوپزان آشتیان شد

کرونا مانع برگزاری آیین سمنوپزان آشتیان شد