مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-04-28سياسي

ایران خواستار دسترسی عادلانه کشورها به مدار زمین ثابت شد


در پنجاه و هشتمین نشست علمی فنی کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد، ایران با قرائت بیانیه ای خواستار دسترسی عادلانه کشورها به مدار ماهواره ای زمین ثابت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پنجاه و هشتمین نشست کمیته علمی - فنی کوپوس (کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد)، به میزبانی دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد در وین به صورت مجازی در حال برگزاری است.

در این نشست، بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران قرائت شد.

در این بیانیه بر مسئولیت ذاتی کوپوس مبنی بر ایجاد مسیری برای انتقال علم، دانش و فناوری بدون تبعیض بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تاکید شد.

همچنین در این بیانیه به اقدام دولت آمریکا در سال 2019 و تحریم نهادهای فضایی جمهوری اسلامی ایران اشاره شد و ایران این اقدام را غیرقانونی و در تضاد با موازین حقوق بین الملل از جمله دسترسی آزاد همه کشورها به فضا دانست.

در ادامه این بیانیه تاکید کرد: افزایش تعداد پسماندهای فضایی و افزایش تعداد منظومه های ماهواره ای می تواند به چالشی کلیدی در حوزه استفاده پایدار از فضا تبدیل شود.

بدیهی است که تمامی کشورها در این حوزه مسئولیت مشترک اما متفاوت دارند بنابراین بحث های محیط زیستی منظومه های ماهواره ای باید با اولویت در دستور کار کوپوس قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خواستار دسترسی عادلانه کشورها به مدار زمین ثابت شد

ایران خواستار دسترسی عادلانه کشورها به مدار زمین ثابت شد