مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-04-28اقتصادي

نیمی از بیمه شدگان تاکسیرانی، راننده تاکسی نیستند/ شاخص های محاسبه کرایه تاکسی


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: متاسفانه از تعدادی که تأمین اجتماعی به ما اعلام کرده 50 درصد راننده تاکسی نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با برنامه صبح و گفتگو در مورد مبنای افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهرهای مختلف گفتگوی تلفنی کرد.

ضامنی گفت: نرخ کرایه تاکسی بر مبنای شاخص هایی از جمله هزینه های مصرفی خودرو و مسافت طی شده تعیین می شود.

وی افزود: هر سال متناسب با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، پیشنهاداتی از سوی شهرداری ها به شوراهای شهر ارسال و بررسی های کارشناسانه انجام شده و بعد از تصویب در شورای شهر به فرمانداری ها ارسال و تأیید می شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با بیان اینکه جور عقب ماندگی در سایر حوزه های حمل و نقل عمومی را باید تاکسیرانی بر دوش بکشد گفت: تاکسی در همه کشورها یک حمل و نقل نیمه خصوصی و لوکس محسوب می شود و حمل و نقل گرانی است.

ضامنی ادامه داد: در کشور ما به دلیل عدم توسعه یافتگی سایر بخش های حمل و نقلی، تاکسی به ناوگان شبه حمل و نقل همگانی تبدیل شده که همین باعث حساسیت بیشتر در قیمت گذاری این بخش و تمرکز دولت ها و شهرداری ها در این بخش شده در صورتی که نباید اینچنین باشد و باید یک نفر و دو نفر از این ناوگان استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از بیمه شدگان تاکسیرانی، راننده تاکسی نیستند/ شاخص های محاسبه کرایه تاکسی

نیمی از بیمه شدگان تاکسیرانی، راننده تاکسی نیستند/ شاخص های محاسبه کرایه تاکسی