پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 04:202021-04-29پزشكي

محققان ژاپنی و کشفی جالب درباره احتمال رشد دندان های جدید در بزرگسالی(+عکس)

- محققان ژاپنی و کشفی جالب درباره احتمال رشد دندان های جدید در بزرگسالی(+عکس) در مجموع این پژوهش نخستین مطالعه ای است که به بررسی تاثیر و مزایای آنتی بادی های مونوکلونال بر کمک به بازسازی و رشد مجدد دندان ها می پردازد.

عصر ایران- همانطور که می دانیم از دست دادن دندان ها در دوران کودکی مشکل بزرگی محسوب نمی شود، زیرا والدین از رشد دندان جدید فرزندشان طی چند ماه آینده مطمئن هستند.

اما در مورد افرادی که به دوران بزرگسالی خود وارد شده اند نگرانی های جدی در رابطه با آسیب های دندان وجود دارد زیرا رشد مجدد آنها امکان پذیر نیست و باید از روش های دیگری مانند ایمپلنت های دندانی برای پر کردن جای خالی دندان افتاده استفاده کرد.

اما مطالعه ای جدید توسط تیم مشترک دانشمندان برای بازسازی، تحریک و رشد مجدد دندان های آسیب دیده و یا به کل از میان رفته مناسب نیستند.

این در حالی است که مطالعه ما فرآیند نوین و متفاوتی را به جوامع علمی دنیا معرفی می کند.

بر اساس نتایج به دست آمده توسط اعضای گروه و تحلیل دقیق آنها، پروژه ما می تواند به عنوان یک درمان مولکولی بدون نیاز به دستکاری های سلولی برای طیف متنوعی از م