مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 03:552021-04-30اقتصادي

زیست فناوری و ویروس کرونا


چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی با محورهایی از جمله زیست فناوری و ویروس کرونا ، زیست فناوری پزشکی، واکسن و داروهای نوترکیب و اقتصاد و تجاری سازی زیست فناوری برگزار می شود.

- چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی با محورهایی از جمله "زیست فناوری و ویروس کرونا"، "زیست فناوری پزشکی، واکسن و داروهای نوترکیب" و "اقتصاد و تجاری سازی زیست فناوری" برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با پیشرفت مهندسی ژنتیک و ظهور و توسعه تکنیک های برش هدفمند و برنامه ریزی شده DNA، امکان مهندسی و ویرایش ژنوم در یک سلول و حتی یک موجود کامل برای دانشمندان فراهم شده است.

ویرایش ژنومی برای کاهش عوارض نقص های ژنتیکی در حیوانات استفاده شده و انتظار می رود به زودی برای درمان بیماری ها در انسان از جمله برای درمان سرطان، برخی بیماری های چشم و بیماری های خونی از آن استفاده شود.

علاوه بر کاربردهای ویرایش ژنومی در پزشکی، این سیستم برای تسریع اصلاح گیاهان زراعی و دام، تولید مواد ضد میکروبی جدید و کنترل حشرات ناقل بیماری نیز استفاده می شود.

همچنین می توان گیاهان را به شیوه ای هدفمند مهندسی کرد که حداقل تغییرات در ژنوم گیاه ایجاد و از وقوع رخدادهای ناخواسته نیز جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیست فناوری و ویروس کرونا

زیست فناوری و ویروس کرونا