مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-04-30بين الملل

فارن پالیسی: غیرقابل اتکا بودن آمریکا و تغییر سیاست خارجی ریاض در قبال ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نشریه فارین پالیسی در یادداشتی آورده است، یکی از دلایل مهم تغییر لحن محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در برابر ایران، - یک نشریه آمریکایی در یادداشتی آورده است، یکی از عوامل مهم در تغییر لحن سعودی ها و دنبال کردن دیپلماسی با ایران، کم رنگ شدن حضور آمریکا از منطقه غرب آسیا و غیرقابل اتکا بودن آمریکا برای این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نشریه فارین پالیسی در یادداشتی آورده است، یکی از دلایل مهم تغییر لحن محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در برابر ایران، کمرنگ شدن حضور بزرگ ترین حامی آن در منطقه است.

در این یادداشت آمده است، یک عامل مهم در نرم شدن لحن سعودی ها در برابر ایران، جدیت آمریکا در تغییر تمرکز سیاست خارجی از منطقه غرب آسیا است.

واشنگتن از درگیر شدن میان مشاجرات و صف آرایی های شرکایش در منطقه روی برگردانده و آن ها را ناچار به پیروی از دیپلماسی کرده است.

خروج آمریکایی ها از غرب آسیا، بر خلاف پیش بینی های آخرالزمانی درباره عواقبی که خواهد داشت، دیپلماسی منطقه ای را موجب شده است.

فارین پالیسی در این یادداشت مدعی است که اظهارات اخیر بن سلمان احتمالاً به گفت وگوهای غیر علنی میان ایران و کشورهای عربی اشاره دارد که در عراق صورت گرفته و این پتانسیل را دارد که نه تنها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن پالیسی: غیرقابل اتکا بودن آمریکا و تغییر سیاست خارجی ریاض در قبال ایران

فارن پالیسی: غیرقابل اتکا بودن آمریکا و تغییر سیاست خارجی ریاض در قبال ایران