مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 09:202021-04-30اقتصادي

روزهای خوش نفتی ایران در راه است؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید برای ارزیابی افزایش درآمدهای نفتی ایران در صورت احیای برجام، باید عوامل مختلفی را بررسی کرد.

- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید برای ارزیابی افزایش درآمدهای نفتی ایران در صورت احیای برجام، باید عوامل مختلفی را بررسی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هرچند برخی آمارها از این حکایت دارد که ایران توانسته در ماه های اخیر، میزان فروش نفت خود را قدری افزایش دهد اما هنوز آمارها در قیاس با آنچه آمار نفتی ایران پیش از خروج آمریکا از برجام بود، فاصله زیادی دارد.

ایران در طول تمام دهه های گذشته، به عنوان یکی از عرضه کنندگان سنتی نفت در جهان، در بازارهای بین المللی حضور داشته و در دوره برجام نیز میزان صادرات روزانه نفت خود را به مرز 2.

5 میلیون بشکه نزدیک کرده بود.

با این حال در سه سال اخیر، میزان فروش نفت حتی از روزانه یک میلیون بشکه نیز کمتر شده و همین موضوع دست دولت را در مدیریت هزینه های اقتصادی کشور بسته است.

با این وجود آغاز مذاکرات وین و افزایش احتمال بازگشت امریکا به برجام، این احتمال را به وجود آورده که بار دیگر میزان فروش نفت ایران در بازارهای جهانی افزایش یابد و مشکلات اقتصادی لااقل در کوتاه مدت کمرنگ تر شوند، موضوعی که حمیدرضا صالحی – عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران – معتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای خوش نفتی ایران در راه است؟

روزهای خوش نفتی ایران در راه است؟