مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-01اقتصادي

کشف محوطه ذوب آهن چند هزار ساله در یک روستای تاریخی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم از انجام طرح بررسی های باستان شناسی برای اولین بار در بخش مرکزی و بخش چاهک این شهرستان خبر داد و کشف محوطه ذوب آهن در نقاط مختلف منطقه را از مهمترین دستاورد کنونی اعلام کرد.

- ایسنا/یزد رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم از انجام طرح بررسی های باستان شناسی برای اولین بار در بخش مرکزی و بخش چاهک این شهرستان خبر داد و کشف محوطه ذوب آهن در نقاط مختلف منطقه را از مهمترین دستاورد کنونی اعلام کرد.

عباس قدیریان در تکمیل این خبر اظهار کرد: گروهی متشکل از چهار نفر از افراد باستان شناس ماهر، با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، بررسی و مطالعات میدانی باستانشناسی شهرستان خاتم در دو بخش مرکزی و چاهک را در مدت یک ماه انجام می دهند.

وی در این باره افزود: این گروه با هدف تکمیل نقشه باستان‎ شناسی کشور و اولویت‎های پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی، طرح مذکور را به سرپرستی حسین عزیزی از اعضای هیات علمی پژوهشکده باستان شناسیانجام می دهند.

قدیریان با بیان این که بررسی باستان شناسی این منطقه از جنوبی ترین نقطه شهرستان در بخش چاهک آغاز شده است، گفت: به گفته سرپرست این طرح، تاکنون تعداد 60 اثر فرهنگی و تاریخی شناسایی شده که عموما شامل بناها و قلعه های تاریخی، رشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف محوطه ذوب آهن چند هزار ساله در یک روستای تاریخی

کشف محوطه ذوب آهن چند هزار ساله در یک روستای تاریخی