مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 05:502021-05-01اقتصادي

نگاهی به نشر کتاب؛ بدتر از این نمی شود


یک ناشر با اشاره به مشکل صنعت نشر و گران شدن ملزومات چاپ کتاب می گوید: صنعت نشر در عین بلاست و زمانی که در عین بلا باشد چه چیزی می خواهد بدتر یا بهتر شود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صنعت نشر در روزهای کرونایی و تعطیلات پی درپی، نبود کاغذ و افزایش چندبرابری قیمت آن شرایط سختی را پشت سر می گذارد.

برخی می گویند این چیزها صنعت نشر را به ورشکستگی کشانده است.

بیشترین مشکلات ناشران از جایی شروع شد که ارز دولتی به واردات کاغذ اختصاص نیافت و با خالی شدن انبارها و پایان توزیع کاغذ دولتی، اهل نشر با افزایش چندبرابری قیمت ملزومات تولید کتاب از کاغذ تا فیلم و زینک و .

مواجه شدند.

ابوالقاسم شهلایی مقدم، مدیر انتشارات نقش ونگار در یادداشتی با عنوان سالی که بر نشر ایران گذشت؛ حکایت ها، شکایت ها می نویسد: سال کرونایی و پرافت وخیز 1399 هم گذشت و نشر ایران نیز، چونان بسیاری از عرصه ها، از گزند و آفات و آسیب های آن برکنار نبود و البته افق هایی هم برایش دمید و کشف و ابداع هایی هم از راه رسید.

شکی نیست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های اخیر، نسبت به دوره های قبل، تحولات مهمی هم در محتوا و هم در شکل به خود پذیرفته است؛ از جمله آن هاست پیشرفت زیادی که در عملکرد فنی، پیاده سازی دولت الکترونیک، تسهیل و تسریع مراحل اداری، کاهش کاغذبازی و رفع برخی، البته فقط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به نشر کتاب؛ بدتر از این نمی شود

نگاهی به نشر کتاب؛ بدتر از این نمی شود