مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 08:002021-05-01اقتصادي

دلایل اصلی ناکامی تجارت خارجی


رییس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر اینکه سوء مدیریت و تحریم دلیل اصلی ناکامی تجارت خارجی کشور، گفت: اگر محدودیت های بانک مرکزی نبود و به پیشنهادات بخش خصوصی توجه می شد اکنون وضعیت تجارت خارجی بهتر بود.

- محمد لاهوتی در گفت وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که عملکرد دولت روحانی طی سال های اخیر در بخش تجارت خارجی چگونه بوده است، و وضعیت نه چندان موفق کشور در حوزه تجارت خارجی ناشی از چیست، گفت: عملکرد دولت روحانی را باید به دو بخش دولت یازدهم و دوازدهم تقسیم کرد، آقای روحانی در دولت یازدهم نسبت به دولت های قبل از خود در حوزه های سیاست خارجی و اقتصادی توفیقاتی داشت که در نتیجه آن شاهد رشد اقتصادی مثبت بودیم و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز نسب به دولت های قبل افزایش یافت.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه این توفیقات نتیجه توافقات هسته ای بود، اظهار داشت: در دولت یازدهم علاوه بر رفع برخی از تحریم های ظالمانه علیه ایران شاهد بهتر شدن روابط سیاسی ایران با کشورها بودیم و به دنبال این مسائل کاهش تورم نیز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه اما در دولت دوازدهم و به عبارتی دولت دوم روحانی این شرایط تغییر کرد، گفت: در اوایل سال 97 با خروج یک جانبه آمریکا از برجام در ابتدا به نظر می رسید که با خروج یک کشور از قرارداد 1 + 5 اتفاق خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل اصلی ناکامی تجارت خارجی

دلایل اصلی ناکامی تجارت خارجی