مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-01بين الملل

چرایی تمرکز حملات پهپادی صنعاء علیه پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان


روزنامه العربی الجدید با انتشار یادداشتی به بررسی چرایی تشدید حملات پهپادی صنعاء علیه پایگاه سعودی ملک خالد و ارتباط آن با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در نبرد آزادسازی مأرب پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صنعاء تاکنون بارها با تأکید بر این امر که توانایی های موشکی و هوایی ، طی یادداشتی با اشاره به این موضوع و بررسی ارتباط آن با پیشروی نیروهای دولت نجات ملی یمن به سوی استان مأرب نوشت: عربستان سعودی دارای چندین پایگاه نظامی مهم است اما پایگاه ملک خالد واقع در منطقه عسیر، صحنه اصلی عملیات های نظامی ائتلاف سعودی علیه حوثی ها [نیروهای دولت نجات ملی] و مسئول اداره درگیری ها برای حمایت از مرز جنوبی عربستان سعودی است.

علاوه بر آن نقش مهمی به عنوان پیشگام برای حملات هوایی با هدف خنثی کردن حمله زمینی حوثی ها علیه سنگرهای دولت [مستعفی] یمن در شهر مأرب دارد.

  بر اساس برآوردهای العربی الجدید از بیانیه های رسمی سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نظامی نیروهای مسلح یمن، از اول آوریل گذشته، این پایگاه هوایی که تنها 100 کیلومتر با مرزهای عربستان با یمن فاصله دارد، با بیش از 20 حمله هوایی که آخرین آنها به چهارشنبه گذشته باز می گردد، در رأس اهداف حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی تمرکز حملات پهپادی صنعاء علیه پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان

چرایی تمرکز حملات پهپادی صنعاء علیه پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان