مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 08:502021-05-01اجتماعي

ایران لکه های نفتی را ردیابی می کند


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ردیابی لکه های نفتی گفت: مطالعه مربوط به این پروژه به اتمام رسیده و کافی است نمونه نفت را به آزمایشگاه های معتمدی که انتخاب می شوند، - منتقل کنیم تا از این طریق تشخیص دهند که آلودگی نفتی از کدام میدان یا سکوی نفتی خارج شده است.

بدین صورت پیگیری های بعدی انجام می شود و برای افراد آلوده کننده دریا، چه در داخل کشور و چه خارج، مسئولیت ایجاد می کند تا جلوی نشت مواد نفتی و آلاینده را بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا احمد لاهیجان زاده گفت: خلیج فارس به دلیل ویژگی های منحصر به فرد از اکوسیستم های بسیار حساس و مهم جهان به شمار می رود.

برخی از تنوع زیستگاهی خلیج فارس شامل آبسنگ های مرجانی است.

پهنه های گلی جزری و مدی، جنگل های حرا، علفزارهای دریایی و تالاب های ساحلی و خوریاتی که در خلیج فارس است، مجموعه این پهنه آبی را بسیار با ارزش کرده است اما به دلیل استقرار همین زیستگاه های متعدد، محیط زیست شکننده ای دارد و ورود هرگونه آلاینده و تغییرات ناشی از تغییر اقلیم می تواند آسیب جدی به آن وارد کند؛ کما این که به دلیل افزایش دمای خلیج فارس در دو – سه ماه اخیر با پدیده سفیدشدگی آبسنگ های مرجانی روبه رو شدیم که در پی آن درصد بالایی از آبسنگ ها دچار سفیدشدگی شدند که در بسیاری از موارد مرگ آبسنگ ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران لکه های نفتی را ردیابی می کند

ایران لکه های نفتی را ردیابی می کند