مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 08:502021-05-01اقتصادي

اصلاح الگوی کشت راهکار موثر در مقابله با خشکسالی گچساران


جهادکشاورزی نسبت به اصلاح الگوی کشت تابستانه اقدام موثری داشته و از کشت هایی که نیاز به آب کم دارند را به کشاورزان معرفی کند.

- سید معصوم افضلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران  اظهار کرد:  متاسفانه تداوم خشکسالی و کم بارشی  در کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران به یک بحران تبدیل شده است.

وی با اشاره به آمار بارندگی استان استان گفت: امسال 607  میلی متر بارندگی در استان رخ داد در حالی که در سال گذشته در قریب بر549میلی متر بارندگی بوده است رییس امور آب گچساران ادامه داد: سال گذشته  در شهرستان گچساران 334میلیمتر بارندگی به ثبت رسید که در حالی امسال میزان بارندگی 424میلی متر باران به ثبت رسیده است.

افضلی اذعان کرد: میزان بارش بارندگی امسال در فصل زراعی نسبت به سال گذشته 100 میلی متر بیشتر بوده است اما به دلیل پراکنش بارندگی در ماه های اخیر موجب شد که محصولات کشاورزی رشد موجب شد  که محصولات کشاورزی خسارت جبران ناپذیری وارد شود.

 سرپرست امور آب گچساران ادامه داد: در ماه هایی که باید بارندگی رخ می داد متاسفانه صورت نگرفت.

افضلی بیان کرد: شهرستان گچساران دارای 2 رودخانه بزرگ زهره و خیرآباد است اما این 2رودخانه نسبت به دبی ورودی آب به سد نشان دهنده کم آبی و خشکسالی است که نیاز دارد یک تدابیری جدیدی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح الگوی کشت راهکار موثر در مقابله با خشکسالی گچساران

اصلاح الگوی کشت راهکار موثر در مقابله با خشکسالی گچساران