مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-01اقتصادي

فارس در آستانه بحران کمبود آب/کاهش 57 درصدی ذخایر سدها


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با اعلام هشدار بحران کمبود آب در استان، از کاهش قابل توجه میزان ذخایر آب در مخازن سدهای فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمیدرضا دهقانی تاکید کرد: متأسفانه میزان آب موجود در مخازن 9 سد در حال بهره برداری استان فارس در مقایسه با گنجایش نهایی این سدها 57 درصد و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از 24 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری قطعاً شرایط دشواری را به ویژه برای بخش کشاورزی استان فارس با بیشترین میزان مصرف، در پی خواهد داشت و لذا کشاورزان باید نسبت به مدیریت بهتر آب در مزرعه و زیرکشت بردن مناسب اراضی دقت لازم را داشته باشند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس ادامه داد: متأسفانه کشت بیش از حد مجاز زمین های کشاورزی بر مشکلات کم آبی اضافه خواهد کرد.

دهقانی یادآور شد: اگرچه ما در راستای وظایف خود نسبت به تأمین آب بخش های مختلف اعم از کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات قدم برخواهیم برداشت اما کاهش قابل توجه میزان بارندگی های سال آبی 99_1400 که یکی از کم بارش ترین سال ها در سی سال گذشته است کاهش حجم میزان آب موجود در پشت سدهای استان را بدنبال داشته و همچنین آبخوان های زیرزمینی دچار کسری مخزن های محسوسی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس در آستانه بحران کمبود آب/کاهش 57 درصدی ذخایر سدها

فارس در آستانه بحران کمبود آب/کاهش 57 درصدی ذخایر سدها