مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 11:002021-05-01بين الملل

مشاور الکاظمی: یگان های جنگی آمریکا از عراق خارج شدند


مشاور نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه یگان های جنگی آمریکا از عراق خارج شده اند، تاکید کرد: نیروهای باقی مانده مشاوران، مربیان و متخصصان هستند.

- مشاور نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه یگان های جنگی آمریکا از عراق خارج شده اند، تاکید کرد: نیروهای باقی مانده مشاوران، مربیان و متخصصان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین علاوی، مشاور امنیتی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط با تاکید بر اینکه تناقضی میان اظهارات ژنرال کنت مک کنزی (فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)) و مذاکرات جاری در خصوص جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از عراق وجود ندارد، گفت: ابهامی در مورد چگونگی این حضور و اینکه حضور آنها برای انجام ماموریت جنگی است یا مشاوره به وجود آمده است.

مشاور الکاظمی در امور امنیتی تصریح کرد: در واقع زمانی که آمریکایی ها دیگر حضور جنگی در عراق نداشته و این امر با خروج نیروهای جنگی آنها محقق می شود، مابقی نیروها در واقع تنها مشاوران، مربیان و متخصصان هستند.

حضور آنها در واقع غیرجنگی و مطابق آن چیزی است که در توافقنامه استراتژیک میان دو کشور عراق و آمریکا آورده شده است، علاوه بر این، این حضور در ارتباط با ائتلاف بین المللی است که در حال حاضر در عراق و سوریه با داعش می جنگد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور الکاظمی: یگان های جنگی آمریکا از عراق خارج شدند

مشاور الکاظمی: یگان های جنگی آمریکا از عراق خارج شدند