مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-05-01فرهنگي

نقبی به زندگی یک نگارگر


زندگی نامه امیر هوشنگ جزی زاده، هنرمند باسابقه رشته نگارگری اصفهان، در قالب کتابی با نام «من یک نگارگرم» به قلم زینب اسماعیلی منتشر شد.

- ایسنا/اصفهان زندگی نامه امیر هوشنگ جزی زاده، هنرمند باسابقه رشته نگارگری اصفهان، در قالب کتابی با نام من یک نگارگرم به قلم زینب اسماعیلی منتشر شد.

زینب اسماعیلی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: پیرو درخواست مرکز آفرینش های ادبی قلمستان مبنی بر تهیه کتابی با موضوع زندگی نامه داستانی هنرمندان شاخص اصفهان و به دلیل علاقه ای که به نقاشی داشتم، از بین هنرمندان پیشنهادی این مرکز، امیر هوشنگ جزی زاده را انتخاب کردم.

وی ادامه داد: این هنرمند نگارگر متولد 1312 است و در محضر اساتید موفق نقاشی و نگارگری از جمله محمود تذهیبی، جواد رستم شیرازی، میرزا آقا امامی، حاج مصورالملکی، محمدناصر صفا و عیسی بهادری به تحصیل این هنر پرداخته است.

نویسنده کتاب من یک نگارگرم خاطر نشان کرد: نزدیک به پنجاه سال پیش، آثار امیر هوشنگ جزی زاده که دارای نشان درجه یک هنری است و با سبک اصفهان کار می کند، از سوی سران دولتی به پادشاه بلژیک و ولیعهد ژاپن اهدا شد و امروز آثار او در مکان های مهمی مثل کاخ باکینگهام لندن، کاخ پادشاهی بلژیک، کاخ پادشاهی فنلاند، دفتر بی ینال اروپایی_آسیایی ترکیه، موزه هنرهای ملی، موزه هنرهای معاص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقبی به زندگی یک نگارگر

نقبی به زندگی یک نگارگر