مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-05-02فرهنگي

چهارمین نشست «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه» برگزار می شود


چهارمین نشست از نشست های پنج گانه «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه» روز چهارشنبه 15 اردیبهشت برگزار می شود و به بزرگداشت خیام اختصاص دارد.

- چهارمین نشست از نشست های پنج گانه از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه روز چهارشنبه 15 اردیبهشت برگزار می شود و به بزرگداشت خیام اختصاص دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست خیام: گریز ازخودکامگی و نسبت با گفتمان خیامیّت به عنوان چهارمین نشست از نشست های پنج گانه از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه (دربزرگداشت عطار و خیام نیشابوری) روز چهارشنبه 15 اردیبهشت برگزار می شود و به بزرگداشت خیام اختصاص دارد.

در این نشست علمی پژوهشی که توسط گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران (شعبه خراسان) و مرکز فرهنگی و بین الملل شهرکتاب، برگزار می شود، علی صادقی منش، مدرّس دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگر پسادکتری اسطوره شناسی، با موضوع گریز ازخودکامگی در رباعیات خیام و سینا جهاندیده، مدرّس دانشگاه فرهنگیان رشت و پژوهشگر حوزه نقد ادبی با موضوع نسبت عمر خیام با گفتمان خیامیّت سخنرانی می کنند.

سخنران نخست در جلسه مورد اشاره، به این نکته خواهد پرداخت که بیش از هر شاعر پارسی گویی، بر شعر، اندیشه و شخصیت خیام، پرده ابهام ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین نشست «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه» برگزار می شود

چهارمین نشست «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه» برگزار می شود