مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-02اقتصادي

کاهش اهدای خون در استان سمنان/ 1500 واحد پلاسما جمع آوری شد


مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به کاهش اهدای خون طی ماه مبارک رمضان در استان گفت: تاکنون یک هزار و 500 واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونایی جمع آوری شده است.

- وحید بغدادی در گفتگو با و اِعمال برخی محدودیت های تردد شاهد کاهش مراجعات مردمی و اهدای خون در سطح استان هستیم.

ضرورا مشارکت بیشتر مردم مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر (تا آخرین روز قبل از لیالی قدر) میزان ذخایر خونی در این استان مطلوب است، گفت: امّا حفظ این وضعیت نیازمند مشارکت بیشتر مردم در راستای اهدای خون است.

بغدادی با اشاره به اینکه بانوان بیشترین مصرف کننده و کمترین اهدا کننده خون و فرآورده های خونی هستند، بیان کرد: میزان اهدای خون بانوان در استان سمنان نسبت به فروردین ماه سال گذشته یک درصد رشد داشت و باید فرهنگ سازی در زمینه افزایش مشارکت بانوان در این راستا تداوم یابد.

وی یادآور شد: از ابتدای آغاز روش پلاسما درمانی در مراکز درمان بیماران کرونایی، تاکنون یک هزار و 500 واحد پلاسمای خونی از بهبود یافتگان کرونایی در استان سمنان جمع آوری و بین مراکز درمانی این استان توزیع شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، در شب های قدر محدودیت ترافیکی برداشته شده است همچنین محدودیتی برای اهدای خون در پایگاه های انتقال خون استان وجود ندارد و مردم به راحتی می ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اهدای خون در استان سمنان/ 1500 واحد پلاسما جمع آوری شد

کاهش اهدای خون در استان سمنان/ 1500 واحد پلاسما جمع آوری شد