مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-02فرهنگي

کنار زدن پرده ابهام از خیام


چهارمین نشست از نشست های «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه» با موضوع «گریز از خودکامگی در رباعیات خیام» و «نسبت عمر خیام با گفتمان خیامیّت» برگزار می شود.

- چهارمین نشست از نشست های از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه با موضوع گریز از خودکامگی در رباعیات خیام و نسبت عمر خیام با گفتمان خیامیّت برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارمین نشست از نشست های پنج گانه از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه (در بزرگداشت عطار و خیام نیشابوری) به بزرگداشت خیام اختصاص دارد که به همت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران (شعبه خراسان) و مرکز فرهنگی و بین الملل شهر کتاب، روز چهارشنیه 15 اردیبهشت ماه، از ساعت 21 به صورت مجازی برگزار می شود.

در این نشست علی صادقی منش، مدرّس دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگر پسادکتری اسطوره شناسی با موضوع گریز از خودکامگی در رباعیات خیام و سینا جهاندیده، مدرّس دانشگاه فرهنگیان رشت و پژوهشگر حوزه نقد ادبی با موضوع نسبت عمر خیام با گفتمان خیامیّت سخن خواهند گفت.

بنا بر اعلام، سخنران نخست به این نکته خواهد پرداخت که بیش از هر شاعر پارسی گویی، بر شعر، اندیشه و شخصیت خیام پرده ابهام کشیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنار زدن پرده ابهام از خیام

کنار زدن پرده ابهام از خیام